Listopad u Jagódek

Grupa
Jagódki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w listopadzie w grupie sześciolatków?

 

Tydzień 1: Dzieciaki – Mleczaki – tydzień zdrowia

Tydzień 2: Świadomy przedszkolak – tydzień z programem patriotycznym

Tydzień 3: Mój zwierzak

Tydzień 4: Dzień Pluszowego Misia

 

Ważniejsze daty:

4.11.2021, godz. 11.30 (czwartek) – udział w lekcji bibliotecznej „Seans w stylu retro”

10.11 udział w programie MENiN „Szkoła pamięta” – do przedszkola przynosimy rodzinną pamiątkę po babci lub dziadku i opowiadamy o niej

23.11, godz. 11.00 - udział w zajęciach edukacyjnych na Sali „Ognik”

25.11 Dzień Pluszowego Misia – przychodzimy ubrani w jednolity kolor

30. 11 – Zabawa Andrzejkowa (strój czarodziejski)

Analiza wyników diagnozy wstępnej - termin zostanie podany później

 

Umiejętności dziecka:

 

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy,  opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Rozwiązuje zagadki
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Zna nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
  • Próbuje odczytywać z mapy proste nazwy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Śpiewa hymn Polski
  • Śpiewa piosenkę, gra na instrumentach perkusyjnych
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M  drukowaną i pisaną
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2
  • Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
  • Zdaje sobie sprawę, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, wie, że należy je otaczać troską 

Piosenka:

„Na cztery i na sześć”, słowa D. Gellner, słowa K. Kwiatkowska