Październik u Jagódek

Grupa
Jagódki
Autor
Dorota Łuczka

„Dywan z liści, barw bez liku…
Świat jest piękny w październiku!”

Październik to kolejny pracowity miesiąc w grupie Jagódek. W tym miesiącu będziemy
rozmawiali na następujące tematy:

Tydzień 1: Jesień w parku i ogrodzie
Tydzień 2: Bezpieczna droga do przedszkola
Tydzień 3: Śmiech to zdrowie – oswajamy wirusy (realizacja programu W zdrowym ciele - zdrowy duch)
Tydzień 4: Pobaw się ze mną

Ważniejsze daty:

  • 07.10. (czwartek) – wycieczka do Muzeum Ziemi Lubuskiej na lekcję muzealną „Barwy przyrody – kolory pór roku”
  • 14.10. (czwartek) – Dzień Edukacji Narodowej – eleganckie stroje
  • 29.10. (piątek) – Dzień dyni – rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Wesoła dynia” (wkrótce szczegóły) – ubiór z akcentem pomarańczowym, żółtym

Umiejętności dziecka:

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Rozwiązuje zagadki
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem oraz terminami: długi, krótki, dłuższy, krótszy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
  • Słucha muzyki poważnej, poznaje muzykę F. Chopina
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I drukowaną i pisaną
  • Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych, zapoznaje się z pieniędzmi
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2
  • Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji.