SPRAWOZDANIE Z PRACY DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZEJ ZA I SEMESTR
GRUPA WIEKOWA: 6 latki
ROK SZKOLNY: 2019/2020
NAUCZYCIELKI: mgr Agnieszka Springer, mgr Magdalena Bąk
WOŹNA: Beata Kiełbasa
- Liczba dzieci
Dziewczynki |
8 |
Chłopcy |
14 |
RAZEM |
22 |
- Mocne i słabe strony grupy w kontekście punktów PP
Mocne strony grupy |
Słabe strony grupy |
|
|
- Działania wzmacniające mocne strony: angażowanie dzieci do udziału w różnych konkursach, organizowanie ciekawych zajęć dydaktycznych i ruchowych z wykorzystaniem różnorodnych środków dydaktycznych, organizowanie zajęć z ciekawymi gośćmi (policjant, żołnierz, bibliotekarka), zachęcanie do wystąpień publicznych
- Działania niwelujące słabe strony: wytypowanie dyżurnego pilnującego porządku w sali, gry i zabawy wyciszające grupę, ustalenie i przestrzeganie norm grupowych oraz zasad właściwego używania zabawek
- Udział dzieci w wycieczkach, imprezach okolicznościowych, konkursach, kółkach zainteresowań i zajęciach dodatkowych. Działania rozszerzające działalność statutową przedszkola
Lp. |
Rodzaj działania |
Organizator / uczestnik |
Ilość uczestników |
Osiągniecia / wnioski |
|
Wycieczki |
|||||
1. |
Wycieczka do fabryki bombek w Wolsztynie |
M. Bąk organizator A. Springer uczestnik |
16 |
Dzieci zobaczyły w jaki sposób powstają bombki, które później wieszamy na choinkę. |
|
2. |
Wyjście do Biblioteki Pana Kleksa na spotkanie z autorką J. Krzyżanek |
A. Springer organizator |
11 |
Dzieci poznały autorkę książek dla dzieci – J. Krzyżanek. Poznały historię P. Krzyżanek oraz wzięły udział w warsztatach plastycznych. |
|
Imprezy |
|||||
1. |
Dzień Przedszkolaka w CRS |
M. Bąk uczestnik |
19 |
Dzieci integrowały się z przedszkolakami z innych przedszkoli. Wspólnie się bawiły i tańczyły. |
|
2. |
Dzień Pluszowego Misia |
M. Bąk organizator A. Springer uczestnik |
20 |
Integracja z całym przedszkolem. Wspólne zabawy i tańce. |
|
3. |
Bal andrzejkowy |
M. Bąk A. Springer uczestnik |
13 |
Dzieci zintegrowały się podczas wspólnej zabawy z dziećmi z innych grup. Poznały tradycje obchodów andrzejek. |
|
4. |
Mikołajki |
A. Springer uczestnik |
10 |
Dzieci wspólnie wyczekiwały wizytę Św. Mikołaja. Wręczenie Mikołajowi własnoręcznie przygotowanego prezentu. |
|
5. |
Dzień Babci i Dziadka |
M. Bąk A. Springer organizator |
19 |
Dzieci mogły zaprezentować swoje zdolności artystyczne podczas wystąpienia publicznego. Przełamały nieśmiałość. Zacieśniły relacje z dziadkami. |
|
Konkursy |
|||||
1. |
Udział w turnieju mikołajkowym w SP2 |
M. Bąk A. Springer uczestnik |
11 |
Dzieci uczyły się zdrowej rywalizacji podczas turnieju mikołajkowego, gdzie musiały wykazać się sprawnością fizyczną. |
|
2. |
Udział w konkursie Kasztanobranie |
M. Bąk A. Springer uczestnik |
22 |
Dzieci wraz z rodzicami zbierały kasztany i żołędzie na szczytny cel. Za zajęcie I miejsca grupa udał się do Sali Zabaw Arek. |
|
Kółka zainteresowań |
|||||
1. |
Kółko recytatorskie |
M. Bąk A. Springer organizator |
7 |
Dzieci rozwijają dykcję, zakres słownictwa. Uczą się poprawnie recytować tekst. Potrafią ocenić siebie i innych. |
|
Programy |
|||||
1. |
Cała Polska Czyta Dzieciom |
M. Bąk A. Springer uczestnik |
1 |
Rodzice zaangażowali się w życie przedszkola (p. Miechowicz). |
|
2. |
Program regionalny |
M. Bąk A. Springer uczestnik |
22 |
Dzieci poznały podstawowe informacje na temat swojego miasta. |
|
3. |
Program patriotyczny |
M. Bąk organizator A. Springer uczestnik |
22 |
Kształtowanie postawy patriotycznej. Szacunek wobec kraju ojczystego. |
|
4. |
Program Czyste Powietrze wokół nas |
M. Bąk uczestnik A. Springer uczestnik |
22 |
Dzieci dowiedziały się jakie są źródła szkodliwego dla nas dymu oraz jak z nim walczyć. |
|
5. |
Program Zdrowe odżywianie |
M. Bąk uczestnik A. Springer uczestnik |
22 |
Dzieci zrozumiały jaka żywność jest zdrowa a jaka nie. Same zrobiły piramidę zdrowego żywienia. |
|
Zajęcia dodatkowe |
|||||
1. |
Zajęcia logopedyczne |
A. Drela organizator |
9 |
Dzieci usprawniają aparat mowy. |
|
2. |
Język angielski |
|
13 |
Dzieci opanowują słownictwo w języku angielskim. |
|
3. |
Rytmika |
Iwona organizator |
22 |
Dzieci kształcą poczucie rytmu. Rozwijają zainteresowania muzyczne. |
|
4. |
Tańce |
|
22 |
Dzieci uczą się podstawowych kroków tanecznych. Rozwijają swoją sprawność ruchową. |
|
Inne |
|||||
1. |
Udział w imprezie EkoChoinka |
A. Springer organizator |
11 |
Dzieci dowiedziały się co zrobić ze świątecznym drzewkiem, jak segregować odpady. |
|
2. |
Wyjście na deptak – Winobranie |
M. Bąk A. Springer organizator |
22 |
Dzieci podczas spaceru po deptaku szukały znanych budowli: Filharmonia, Ratusz, Tetr Ziemi Lubuskiej. |
|
3. |
Udział w akcji Pola Nadziei |
M. Bąk organizator A. Springer uczestnik |
22 |
Dzieci zbierały pieniążki na hospicjum i posadziły żonkile w przedszkolnym ogródku. |
|
4. |
Udział w akcji Psu na budę |
M. Bąk organizator A. Springer uczestnik |
22 |
Dzieci zbierały karmę dla zwierzaków z zielonogórskiego Schroniska. |
|