Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak
Grudzień u Pszczółek
Tematyka o której mówimy w grudniu
- Listy do Mikołaja
- Zapraszamy na przedstawienie
- Ślady na śniegu
- Świąteczne drzewko
Wydarzenia z życia Pszczółek
30.11.2020 (poniedziałek) – andrzejkowe zabawy w domu , w trakcie zabaw – przesyłamy zdjęcia w strojach
1.12. 2020 (wtorek) – zebranie z rodzicami na platformie zoom. Przed zebraniem prosimy o zapoznanie się z wynikami diagnozy /obserwacji dziecka.
7.12.2020 (poniedziałek) – mikołajkowe zabawy u Pszczółek – przychodzimy w strojach mikołajkowych oraz w czapeczkach
Koniec trzeciego tygodnia grudnia – występ ze spotkania choinkowego (o szczegółach napiszemy później)
Cały grudzień - udział dzieci w zabawie z kodowania - zakodowany kalendarz adwentowy
Umiejętności dziecka:
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
- Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Rozwiązuje zagadki
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
- Zna określenia związane z teatrem: aktor, scena, lalka teatralna (pacynka, kukiełka, marionetka)
- Potrafi zaprezentować swoje umiejętności przed publicznością
- Próbuje odczytywać proste nazwy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Śpiewa piosenkę, gra na instrumentach perkusyjnych
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P drukowaną i pisaną
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
- Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji