Grudzień u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Grudzień u Pszczółek

Tematyka o której mówimy w grudniu

  1. Listy do Mikołaja
  2. Zapraszamy na przedstawienie
  3. Ślady na śniegu
  4. Świąteczne drzewko

Wydarzenia z życia Pszczółek

30.11.2020 (poniedziałek) – andrzejkowe zabawy w domu , w trakcie zabaw – przesyłamy zdjęcia w strojach

1.12. 2020 (wtorek) – zebranie z rodzicami na platformie zoom.  Przed zebraniem prosimy o zapoznanie się z wynikami diagnozy /obserwacji dziecka.

7.12.2020 (poniedziałek) – mikołajkowe zabawy u Pszczółek – przychodzimy w strojach mikołajkowych oraz w czapeczkach

Koniec trzeciego tygodnia grudnia – występ ze spotkania choinkowego (o szczegółach napiszemy później)

Cały grudzień - udział dzieci w zabawie z kodowania - zakodowany kalendarz adwentowy

Umiejętności dziecka:

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy,  opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Rozwiązuje zagadki
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Zna określenia związane z teatrem:  aktor, scena, lalka teatralna (pacynka, kukiełka, marionetka)
  • Potrafi zaprezentować swoje umiejętności przed publicznością
  • Próbuje odczytywać proste nazwy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Śpiewa piosenkę, gra na instrumentach perkusyjnych
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P  drukowaną i pisaną
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji