Czego uczymy się w listopadzie w grupie sześciolatków?
Tydzień 1: Dzieciaki – Mleczaki – tydzień zdrowia
Tydzień 2: Świadomy przedszkolak – tydzień z programem patriotycznym
Tydzień 3: Mój zwierzak
Tydzień 4: Dzień Pluszowego Misia
Ważniejsze daty:
4.11.2021, godz. 11.30 (czwartek) – udział w lekcji bibliotecznej „Seans w stylu retro”
10.11 udział w programie MENiN „Szkoła pamięta” – do przedszkola przynosimy rodzinną pamiątkę po babci lub dziadku i opowiadamy o niej
23.11, godz. 11.00 - udział w zajęciach edukacyjnych na Sali „Ognik”
25.11 Dzień Pluszowego Misia – przychodzimy ubrani w jednolity kolor
30. 11 – Zabawa Andrzejkowa (strój czarodziejski)
Analiza wyników diagnozy wstępnej - termin zostanie podany później
Umiejętności dziecka:
- Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
- Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Rozwiązuje zagadki
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
- Zna nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
- Próbuje odczytywać z mapy proste nazwy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Śpiewa hymn Polski
- Śpiewa piosenkę, gra na instrumentach perkusyjnych
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M drukowaną i pisaną
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2
- Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
- Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
- Zdaje sobie sprawę, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, wie, że należy je otaczać troską
Piosenka:
„Na cztery i na sześć”, słowa D. Gellner, słowa K. Kwiatkowska