Grupa
Jagódki
Autor
Dorota Łuczka
„Dywan z liści, barw bez liku…
Świat jest piękny w październiku!”
Październik to kolejny pracowity miesiąc w grupie Jagódek. W tym miesiącu będziemy
rozmawiali na następujące tematy:
Tydzień 1: Jesień w parku i ogrodzie
Tydzień 2: Bezpieczna droga do przedszkola
Tydzień 3: Śmiech to zdrowie – oswajamy wirusy (realizacja programu W zdrowym ciele - zdrowy duch)
Tydzień 4: Pobaw się ze mną
Ważniejsze daty:
- 07.10. (czwartek) – wycieczka do Muzeum Ziemi Lubuskiej na lekcję muzealną „Barwy przyrody – kolory pór roku”
- 14.10. (czwartek) – Dzień Edukacji Narodowej – eleganckie stroje
- 29.10. (piątek) – Dzień dyni – rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Wesoła dynia” (wkrótce szczegóły) – ubiór z akcentem pomarańczowym, żółtym
Umiejętności dziecka:
- Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Rozwiązuje zagadki
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem oraz terminami: długi, krótki, dłuższy, krótszy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
- Słucha muzyki poważnej, poznaje muzykę F. Chopina
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I drukowaną i pisaną
- Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych, zapoznaje się z pieniędzmi
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2
- Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
- Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji.