Wrzesień u Jagódek

Grupa
Jagódki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Drogie Jagódki, przed nami nowy rok, pełen wyzwań, nauki i pracy. Ale nie martwcie się, znajdziemy też czas na zabawę. I to dobrą zabawę! W końcu jesteście już Starszakami, najstarszą grupą w naszej "Siódemce".

Oto wybrane zadania zaplanowane do realizacji we wrześniu:

Czego uczymy się we wrześniu w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Moje przedszkole

Tydzień2: Tydzień z programem Zielona Góra – moje miasto

Tydzień 3: Ja i ty to my

Tydzień 4: To jestem ja

Tydzień 5: Lecą liście kolorowe

 

Ważniejsze daty:

2 września (czwartek)  16.30 - zebranie z Rodzicami

15 września (środa)– Dzień Kropki – przychodzimy ubrani we fantazyjne stroje i zabawne fryzury

20 września (poniedziałek) – Dzień Przedszkolaka – przychodzimy ubrani w niebieskie lub fioletowe koszulki (dół czarne leginsy lub spodnie)

30 września (czwartek) – Dzień Chłopaka – stroje galowe

 

Umiejętności dziecka:

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, mówi o sobie
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne w dostępnym zakresie, przelicza elementy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Przypomina sobie znaczenie pojęcia: para (w znaczeniu: dwa)
  • Określa cechy pór roku, zna oznaki zbliżającej się jesieni, rozpoznaje pospolite gatunki drzew
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha dzieci i dorosłych podczas zabawy i wykonywania różnych prac, uważnie słucha podczas czytanych tekstów
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych (w tym zajęć gimnastycznych), plastycznych, twórczych, naśladowczych
  • Wykonuje prace plastyczne
  • Uczy się piosenki, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę o, O, a, A drukowaną i pisaną
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozumie znaczenie wyrazów: przyjaźń, przyjaciel, dobroć, koleżeństwo
  • Posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni:  na, pod, obok, na górze, za, przed, z lewej, z prawej; rozróżnia prawą i lewą stronę swojego ciała; stosuje pojęcia: dłuższy, krótszy 
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania, wyrabia w sobie właściwy stosunek do wygranej i przegranej w zabawie
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Rysuje różnymi kolorami kredek, wyrabia sprawność manualną, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek
  • Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po przedszkolu i ogrodzie przedszkolnym
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji poprzez rysowanie i podczas słuchania muzyki
  • Obdarza  szacunkiem dorosłych, którzy pracują w przedszkolu
  • Kształtuje poczucie bycia współgospodarzem przedszkola
  • Potrafi samodzielnie się ubierać
  • Zna zapis cyfrowy liczby 1
  • Zna najważniejsze zabytki miasta
  • Potrafi śpiewać piosenkę o Zielonej Górze
  • Zna symbole miasta
  • Recytuje 2 zwrotki wiersza o Zielonej Górze

Piosenki:

Niezwykłe lekcje muzyki – piosenka o Zielonej Górze (wersja online poniżej)

Idzie jesień - piosenka o jesieni (wersja online poniżej)