Kwiecień u Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer

Witajcie Jeżyki w kolejnym miesiącu. Będziemy rozmawiali o:

Tydzień 1: Wiosenne porządki

Tydzień 2: Dzień i noc

Tydzień 3: Kodeks małego ekologa

Tydzień 4: Dbam o zdrowie

Ważne wydarzenia u Jeżyków:

  1. Dzień Czekolady – 12.04.
  2. Dzień Ziemi – 22.04.

Umiejętności nad, którymi pracujemy w miesiącu kwiecień:

  • Stara się uczestniczyć w rozmowach na bliskie mu tematy.
  • Słucha tekstów literackich i rozmawia na ich temat.
  • Odróżnia elementy fikcyjne od realistycznych.
  • Potrafi zainscenizować opowiadanie z wykorzystaniem kukiełek.
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
  • Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.
  • Rozumie znaczenie wyrazów: luneta, astronom, globus.
  • Przelicza elementy w zbiorze.
  • Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
  • Porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu.
  • Segreguje przedmioty według określonych zasad.
  • Składa obrazki pocięte na kilka części. Opowiada o utworzonej ilustracji.
  • Wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego.
  • Potrafi ruchem zilustrować muzykę.
  • Odgrywa scenki pantomimiczne.
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze. Jest zainteresowane otaczającym światem.
  • Rozumie znaczenie Światowego Dnia Ziemi. Wie, że należy dbać o środowisko.
  • Rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie. Wie, że należy ją oszczędzać.
  • Przeprowadza proste doświadczenia.
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe.
  • Rozumie stałe następstwo dnia i nocy.
  • Zna niektóre zwierzęta prowadzące nocny tryb życia.
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
  • Rysuje po śladzie. Koloruje. Obrysowuje szablony.
  • Wznosi konstrukcje z klocków.
  • Jest sprawne ruchowo, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
  • Wygrywa rytm na przedmiotach.
  • W miarę swoich możliwości ubiera się i rozbiera samodzielnie.
  • Rozumie, że należy dostosowywać ubiór do pogody.
  • Rozpoznaje przedmioty służące do dbania o higienę.
  • Potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe.
  • Właściwie zachowuje się podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie.