Marzec u Jagódek

Grupa
Jagódki
Autor
Joanna Grzywacz

Wiosna tuż, tuż…jak ten czas szybko leci. W tym miesiącu rozmawiamy na następujące tematy:

1. Kolorowy świat
2. Nadchodzi wiosna
3. Wiosenne sprzątanie
4. „Dookoła świata”- realizacja programu edukacji globalnej
5. Jajka malowane

Kalendarz wydarzeń w grupie:

  • 05.03 – Dzień Dentysty
  • 08.03 – Dzień Kobiet (dziewczynki i chłopcy ubierają się uroczyście)
  • 19.03 – Dzień Wiosny połączony z obchodami Dnia Żaby (impreza ogólnoprzedszkolna) – (ubieramy się na zielono lub akcent koloru zielonego w ubiorze)
  •  22.03 – Dzień Zespołu Downa (przychodzimy w dwóch różnych skarpetkach)

Umiejętności dziecka:

Współpracuje w zespole. Odczuwa przynależność do grupy.

  • Opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji.
  • Odgrywa role przy użyciu kukiełki.
  • Rozwija logiczne myślenie.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia głoski i sylaby w prostych wyrazach).
  • Rozpoznaje wielkie litery S, Z, Ł.
  • Rozumie zjawisko następstwa pór roku.
  • Chętnie obserwuje przyrodę.
  • Zna niektóre zwierzęta egzotyczne.
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia i pór roku.
  • Wymienia oznaki wiosny w przyrodzie.
  • Zna kolejne etapy rozwoju rośliny (fasoli).
  • Zakłada proste hodowle roślin.
  • Rozpoznaje odgłosy przyrody.
  • Rozumie znaczenie wody w przyrodzie.
  • Wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje, buduje z klocków.
  • Klasyfikuje przedmioty.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru.
  • Przelicza i dodaje elementy.
  • Konstruuje grę matematyczną. Ustala reguły gry.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Zna kształt cyfry 7.
  • Rozpoznaje układy rytmiczne.
  • Ubiera się stosownie do pogody.
  • Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu.
  • Interpretuje muzykę podczas tańca i zabaw ruchowych.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty muzyczne.
  • Śpiewa poznane piosenki.
  • Jest sprawne manualnie. Rozwija sprawność grafomotoryczną. Rysuje po śladzie.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Reguluje oddech.