Grupa
Jagódki
Autor
Joanna Grzywacz
Wiosna tuż, tuż…jak ten czas szybko leci. W tym miesiącu rozmawiamy na następujące tematy:
1. Kolorowy świat
2. Nadchodzi wiosna
3. Wiosenne sprzątanie
4. „Dookoła świata”- realizacja programu edukacji globalnej
5. Jajka malowane
Kalendarz wydarzeń w grupie:
- 05.03 – Dzień Dentysty
- 08.03 – Dzień Kobiet (dziewczynki i chłopcy ubierają się uroczyście)
- 19.03 – Dzień Wiosny połączony z obchodami Dnia Żaby (impreza ogólnoprzedszkolna) – (ubieramy się na zielono lub akcent koloru zielonego w ubiorze)
- 22.03 – Dzień Zespołu Downa (przychodzimy w dwóch różnych skarpetkach)
Umiejętności dziecka:
Współpracuje w zespole. Odczuwa przynależność do grupy.
- Opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji.
- Odgrywa role przy użyciu kukiełki.
- Rozwija logiczne myślenie.
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia głoski i sylaby w prostych wyrazach).
- Rozpoznaje wielkie litery S, Z, Ł.
- Rozumie zjawisko następstwa pór roku.
- Chętnie obserwuje przyrodę.
- Zna niektóre zwierzęta egzotyczne.
- Posługuje się nazwami dni tygodnia i pór roku.
- Wymienia oznaki wiosny w przyrodzie.
- Zna kolejne etapy rozwoju rośliny (fasoli).
- Zakłada proste hodowle roślin.
- Rozpoznaje odgłosy przyrody.
- Rozumie znaczenie wody w przyrodzie.
- Wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje, buduje z klocków.
- Klasyfikuje przedmioty.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru.
- Przelicza i dodaje elementy.
- Konstruuje grę matematyczną. Ustala reguły gry.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Zna kształt cyfry 7.
- Rozpoznaje układy rytmiczne.
- Ubiera się stosownie do pogody.
- Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu.
- Interpretuje muzykę podczas tańca i zabaw ruchowych.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty muzyczne.
- Śpiewa poznane piosenki.
- Jest sprawne manualnie. Rozwija sprawność grafomotoryczną. Rysuje po śladzie.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Reguluje oddech.