Wkrótce wiosna...jak ten czas szybko leci. Pszczółki pracują pilnie i wytrwale. W tym miesiącu rozmawiamy na następujące tematy:
1.Kolorowy świat - malowany pędzlem i muzyką
2.Nadchodzi wiosna
3.Wiosenne sprzątanie
4."Dookoła świata" - realizacja programu edukacji globalnej
5.Jajka malowane
Kalendarium
01.03 - Dzień Piegów
08.03 - Dzień Kobiet
16.03 - Dzień Pandy (ubieramy się na biało - czarno)
19.03 - Dzień Wiosny połączony z obchodami Dnia Żaby (impreza ogólnoprzedszkolna) - ubieramy się na zielono
22.03 - Dzień Kolorowych Skarpet (przychodzimy w dwóch różnych skarpetkach)
30.03 - Dzień Muffinka
Umiejętności dziecka:
- Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy. Poszerza zasób słownictwa.
- Rozumie znaczenie prostych symboli. Odczytuje informacje, jakie one przekazują.
- Opowiada proste historyjki obrazkowe, zachowując właściwą kolejność zdarzeń.
- Rozpoznaje litery (S, s, Z, z, Ł, ł).
- Kreśli poznane litery po śladzie oraz rysuje wzory litero podobne.
- Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
- Słucha tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat.
- Rozpoznaje cyfry (cyfra 7).
- Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Określa kierunek na kartce papieru, np.: góra, dół, prawy górny róg, lewy górny róg…
- Określa kierunek i położenie przedmiotów w przestrzeni.
- Rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
- Przelicza elementy, dodaje je i odejmuje w sytuacji użytkowej.
- Stosuje określenia dotyczące następstwa czasu, np. dzisiaj, wczoraj, jutro.
- Posługuje się nazwami dni tygodnia, nazwami miesięcy i pór roku.
- Układa przedmioty w grupy, szeregi, układy rytmiczne.
- Wymienia zwierzęta należące do rodziny kotów (lew, gepard, puma, tygrys).
- Rozumie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania.
- Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą (oglądanie książek, zabawy konstrukcyjne).
- Wymienia cechy charakterystyczne aktualnej pory roku (wiosny).
- Wskazuje na pierwsze oznaki wiosny (przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty, wyższa temperatura itp.).
- Wskazuje i nazywa części roślin (kwiat, łodyga, liść, korzeń).
- Wie, czego rośliny potrzebują do życia.
- Uczestniczy w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych.
- Śpiewa piosenki.
- Rozumie znaczenie słów: filharmonia, kompozytor, orkiestra.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i gimnastycznych.
- Stara się utrzymywać prawidłową postawę ciała.
- Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania.
- Rozumie, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia.
- Dba o porządek w miejscu pracy.
- Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, rysuje, wykleja, lepi.
- Czerpie radość z obserwowania przyrody, dostrzega jej piękno
- Pielęgnuje tradycje obchodzenia świąt