Luty u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w lutym w grupie sześciolatków?

19.gif

  1. Tydzień uśmiechu
  2. Mali badacze
  3. Zabawy na śniegu
  4. Tydzień z programem W zdrowym ciele zdrowy duch

Kalendarium:

15 lutego - Walentynki w grupie - ubieramy się na czerwono, możemy wykonać dla wybranych osób walentynkę, którą przynosimy w zaklejonej i zaadresowanej do odbiorcy kopercie. Nasza poczta walentynkowa działa już od poniedziałku.

17 lutego - Dzień Kota - ubieramy się na czarno - chłopcy i biało - dziewczynki

26 lutego - Dzień Dinozaura - wspólne zabawy

Umiejętności dziecka:

  • Odczytuje pełne godziny na zegarze, jest "czujne" na zmianę czasu, potrafi umiejscowić czynności dnia w przedziale czasowym
  • Jest w stanie określić połówki godzin odczytując je na zegarze
  • dyżurny grupy - zwraca uwagę na upływ czasu, oznajmia dzieciom pełne godziny dzwoniąc dzwonkiem
  • Formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi. Stara się mówić poprawnie pod względem gramatycznym.
  • Rozpoznaje litery (T, t, F, f, W, w).
  • Czyta globalnie proste wyrazy.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Określa prawą i lewą stronę.
  • Rozpoznaje cyfry (cyfra 6).
  • Stosuje liczebniki porządkowe.
  • Doskonali umiejętność liczenia: przelicza elementy, porównuje liczebność elementów w zbiorach.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Dostrzega układy rytmiczne i je kontynuuje.
  • Klasyfikuje przedmioty według określonych zasad.
  • Śpiewa piosenki.
  • Rozpoznaje tempo i nastrój muzyki. Rozwija poczucie rytmu.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty.
  • Improwizuje na instrumentach perkusyjnych.
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą prac plastycznych.
  • Eksperymentuje z mieszaniem kolorów farb.
  • Rozumie terminy: portret, pejzaż, martwa natura.
  • Wie, co to są barwy ciepłe i barwy zimne.
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną: pisze i rysuje po śladzie.
  • Dostrzega i szanuje emocje innych osób.
  • Rozumie potrzebę dbania o zdrowie (zdrowe zęby).
  • Obserwuje przyrodę. Nazywa zjawiska charakterystyczne dla danej pory roku (zimy).
  • Zna i nazywa niektóre sporty zimowe.
  • Uczestniczy w uroczystościach przedszkolnych
  • Próbuje samodzielnie wiązać buty
  • posługuje się nożem i widelcem
  • Odczytuje system kodów, potrafi odczytać współrzędne punktu, szuka algorytmów w codziennym życiu

Ponadto w następnych miesiącach naszej pracy realizować będziemy ogólnopolski program Uczymy Dzieci Programować, do którego zgłosiłyśmy naszą grupę po raz kolejny. Poza sukcesywnym realizowaniem treści matematycznych w każdy piątek – zgodnie z naszym rozkładem tygodnia, będziemy również kodować z dziećmi w sytuacjach dnia codziennego, podczas zajęć popołudniowych, jak również oferując do wykonania zadania w trybie online – poprzez link do strony internetowej. Zapraszamy do udziału w tego typu zajęciach.