Maj U Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Czego uczymy się w maju w grupie pięciolatków i sześciolatków?

  1. Ziemia krąży w kosmosie
  2. Tu mieszkam
  3. Co słychać na wiosennej łące
  4. Nasi rodzice

Ważne daty:

05.05 (poniedziałek) – zajęcia z wykładowcą Uniwersytetu Zielonogórskiego – przybliżenie wiadomości związanych z astronomią

21.05 (środa) – udział w Międzyprzedszkolnym Turnieju Sportowym na stadionie MOSiR – stroje sportowe wg informacji przekazanych na zebraniu z rodzicami

23.05 (piątek) – Koncert muzyczny

27.05 (wtorek) godz. 16.00 – Uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty -  stroje odświętne

Przewidywane umiejętności dziecka:

  • Próbuje czytać różne teksty
  • Czerpie z czytanych tekstów informacje – czyta ze zrozumieniem
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Wypowiada się płynnie na dany temat
  • Wzbogaca słownictwo o tematy związane: z Polską, mapą oraz środowiskiem łąki
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y,w, W, ł, Ł, z, Z, k, K, s, S, n, N, c, C, j, J, g, G, f, F, h, H
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, posługuje się różnymi przyborami do pisania
  • Pisze po śladzie litery, samodzielnie zapisuje krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje liczby: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. 0, 10
  • Wie, co oznaczają znaki matematyczne: <, >, =, +,
  • Potrafi wykorzystać znaki matematyczne do określenia nierówności i zadań
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  •  Potrafi opowiadać na temat kosmosu, Układu Słonecznego (wymienia niektóre planety naszego Układu Słonecznego
  • Zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę pełnią rodzice w ich życiu
  • Potrafi wyrazić swoje uczucia do rodziców
  • Przygotowuje prezenty dla rodziców
  • Potrafi samodzielnie ułożyć życzenia dla rodziców
  • Odczuwa przynależność do rodziny, miejscowości, w które mieszka i do swojego kraju
  • Opisuje walory i miejsca w swojej miejscowości i w swoim kraju
  • Uczy się posługiwania mapą Polski
  • Potrafi wymienić niektóre miasta, stolicę, rzeki Polski
  • Zna symbole narodowe – flagę, godło, hymn Polski
  • Wie, co to jest łąka i jakie tam żyją zwierzęta i rośliny
  • Wymienia kilka gatunków owadów żyjących na łące, wie jakie mają one charakterystyczne cechy
  • Opowiada o tym, jak przebiega rozwój owada na przykładzie motyla
  • Wykonuje prace konstrukcje
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Tańczy przy muzyce
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (rysuje, maluje, lepi z plasteliny)
  • Uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Docenia potrzebę relaksu i wypoczynku
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem i dekodowaniem
  • Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi, przestrzega ustalonych zasad