Luty u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

O tym rozmawiamy:

Tydzień 1: Dbamy o swoje zdrowie

Tydzień 2: Tydzień z programem Czyste powietrze wokół nas

Tydzień 3: Malujemy kolorowy świat

Tydzień 4: Mamy różne domy

Tydzień 5: Kim będę, gdy dorosnę?

Ważne wydarzenia:

05.02 - Bal karnawałowy oraz sesja zdjęciowa – stroje balowe od rana

09.02 - Spotkanie muzyczne w ramach koncertów muzycznych

08.02 – Wyjście do biblioteki

14.02 - Walentynki w grupie – ubieramy się na  czerwono

16.02 – Wyjście do kina

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania
  • Czyta proste wyrazy drukowane
  • Słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela płynnych odpowiedzi na  pytania, budując coraz dłuższe zdania
  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J
  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Doskonali słuch
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów perkusyjnych
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (maluje za pomocą piany i słomki)
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wykazuje się prawidłową postawą ciała
  • Wie, czym jest dbanie o zdrowie, wie jak ważne jest mycie rąk, kształtuje nawyki higieniczne
  • Wie, dlaczego ważne jest jedzenie owoców i warzyw
  • Interesuje się sztuką, zna pojęcia związane ze sztuką: malarstwo, rzeźba, galeria sztuki, portret, pejzaż, martwa natura
  • Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów
  • Potrafi wymienić kilka popularnych zawodów i określić, co ludzie wykonujący te zawody robią
  • Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór
  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania