Styczeń w grupie Misiów

Grupa
Misie
Autor
Katarzyna Łabęcka

Tematyka miesiąca:

1. Nowy Rok

2. Bale w karnawale

3. Święto Babci i Dziadka

4. Zimowa olimpiada

 

Ważne wydarzenia:

18.01- Dzień Bałwanka

19.01- koncert filharmonii „Dobre bo… Polskie Tańce Narodowe”

26.01 god.15.30- występ z okazji Dnia Babci i Dziadka, strój galowy

 

Umiejętności dziecka:

Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi

Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych 

Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń

Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji

Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat

Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania

Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne

Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy

Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie

Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y

w, W, ł, Ł, z, Z, k, K

Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach

Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy

Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne  

Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej

Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory 

Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem

Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu 

Śpiewa piosenki i gra na instrumentach

Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki

Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych 

Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie

Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego

Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski

Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach

Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci

Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku

Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy

Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu 

Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych

Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała