Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer
Czego uczymy się w lutym w grupie sześciolatków?
Tydzień 1: Dbamy o swoje zdrowie
Tydzień 2: Mamy różne domy
Tydzień 3: Kim będę, gdy dorosnę?
Tydzień 4: Tydzień z programem „Od złości do radości”
Ważne wydarzenia:
- 14.02 - Walentynki - ubieramy się w tym dniu na czerwono
- 17.02 - bal karnawałowy połączony z sesją zdjęciową - w stroje dzieci ubrane są od rana
- 24.02 - koncert w ramach spotkań „W krainie Pani Muzyki”
- 24.02 - dzień dinozaura
Umiejętności dziecka:
- Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania różnych tekstów
- Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
- Wie, że zdanie rozpoczyna się wielką literą i kończy kropką, znakiem zapytania lub wykrzyknikiem
- Słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
- Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania
- Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
- Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
- Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J
- Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
- Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
- Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
- Rozpoznaje figury geometryczne
- Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
- Rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów
- Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Wykazuje się prawidłową postawą ciała i ma świadomość, że sport jest ważny dla zdrowia
- Wie, czym jest dbanie o zdrowie, wie jak ważne jest mycie rąk, kształtuje nawyki higieniczne,
- Wie, co to jest zdrowa dieta i co to jest piramida żywieniowa
- Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów
- Potrafi wymienić kilka zawodów i określić, co robią ludzie wykonujący te zawody
- Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór
- Koduje i dekoduje informacje