Kwiecień u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w kwietniu w grupie pięciolatków?

 

Tydzień 1: Muzyka maluje świat

Tydzień 2: Jedziemy na wieś

Tydzień 3: Tydzień z programem „W Zdrowym ciele zdrowy duch – Witaminki

Tydzień 4: Ziemia krąży w kosmosie

12.04

 godz. 12.00 – Lekcja muzealna „Seans w stylu retro” – prosimy o wpłatę 10 zł od dziecka

12.04

 Spotkanie muzyczne w ramach koncertów muzycznych

22.04

 Dzień Ziemi – przynosimy jednorazowe rękawiczki

23.04

 godz. 9.30 - Wycieczka do Galerii BWA – w tym – udział w warsztatach plastycznych

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
  • Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje ich w prawidłowym użyciu
  • Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Doskonali słuch, mówi wyraźnie
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty wg różnych cech
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych
  • Wzbogaca słownictwo o nazwy instrumentów, rozpoznaje instrumenty na ilustracjach
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Uczestniczy w zabawach muzycznych
  • Konstruuje instrumenty muzyczne (grzechotkę) wg instrukcji
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne z użyciem różnych materiałów
  • Koduje i dekoduje wzory, rysunki
  • Jest zainteresowane zagadnieniami związanymi z kosmosem, planetami, gwiazdami
  • Poszerza słownictwo związane z poznawaniem kosmosu: satelita, teleskop, luneta, rakieta, prom kosmiczny
  • Posługuje się pojęciami związanymi z życiem zwierząt, w tym zwierząt hodowanych na wsi
  • Potrafi opowiedzieć, na czym polega praca rolnika i jakie prace są wykonywane na wsi