Witamy Jeżyki w Nowym Roku 2023! W miesiącu styczeń czeka nas wiele pracy ale też i zabawy.
Będziemy rozmawiali o:
1. Nowy rok
2. Tydzień z programem "Czyste Powietrze wokół nas"
3. Święto Babci i Dziadka
4. Zimowa olimpiada
Ważne wydarzenia:
18 styczeń - Dzień Bałwanka - przychodzimy ubrani na biało
20 styczeń - wyjście do Muzeum Ziemii Lubuskiej na lekcję muzealną
23 styczeń - wyjście do Mediateki
27 styczeń - występ z okazji Dnia Babci i Dziadka
Czego uczymy się w styczniu w grupie sześciolatków?
- Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
- Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
- Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
- Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
- Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
- Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
- Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
- Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
- Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
- Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y, w, W, ł, Ł, z, Z, k, K
- Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
- Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
- Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
- Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
- Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
- Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
- Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
- Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
- Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
- Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
- Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
- Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
- Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
- Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
- Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
- Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
- Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
- Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała
Piosenka "Pytania do Babci i Dziadka"
Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach
Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać
Czego bałaś się naprawdę z czego się cieszyłaś
Czy lubiłaś śpiewać tańczyć czy cichutka byłaś
Czy dostałaś kiedyś lalkę albo może misie
Czy wolałaś czekoladę landrynki czy ptysie
Gdzie jeździłaś na wakacje z kim się przyjaźniłaś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś
Procą łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś
Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada
Czy biegałeś po kałużach kiedy deszcz napadał
Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki
Czy to prawda że z tornistra robiło się sanki
A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaki byłeś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Dyżury nauczycielek:
mgr Patrycja Popławska - 12.01.2023r. godz. 11.30-12.30
24.01.2023r. godz. 11.30-12.30
mgr Agnieszka Springer - 10.01.2023r. godz. 11.30-12.30
17.01.2023r. godz. 11.30-12.30